1- حجت، عیسی. (1383). آموزش خلاق-تجربه1381. فصلنامههنرهایزیبا- معماریوشهرسازی، 18، 36- 25.
2- سیدیان، علی. و تقوی، الهام. (1394). رابطه میزان استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی طراحان در آموزش معماری.
اولینکنفرانسبینالمللیعمران،معماریوتوسعهاقتصادشهری، شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس.
www.civilica.com/Paper-CIVILED01-CIVILED01_004.html
3- صادقی، زینب. و محتشمی، رضا. (1389). نقش فراشناخت در فرآیند یادگیری. فصلنامهراهبردهایآموزش، 3(4)، 148 – 143.
5- عزیزی، شادی. (1387). بررسی آموزش معماری ازمنظرسیستم فکری- نظریSIGGS با تمرکز بر انتخاب محتوای دروس. سومینهمایشآموزشمعماری، دانشگاه تهران 270- 253.
6- علیالحسابی، مهران. و نوروزیان ملکی، سعید. (1387). مدارس معماری ، مکان آموزش یا محل تعلیم؟ نگاهی به تجربه ی آموزشی طراحی معماری. سومینهمایشآموزشمعماری، تهران، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا. www.civilica.com/Paper- MEMARIEDU03_017.html
7- گرجی مهلبانی، یوسف. (1389). آموزش معماری امروز و چالشهای آینده.نشریهعلمیپژوهشیفناوریآموزش(جلد 4)، 4 (3)، 227 – 223.
8- محمدی, مریم. (1393). بیانهای نقد معماری؛ نقد اساتید از پروژه های دانشجویان معماری در دانشکده های معماری. اولینهمایشملیعمران،معماریوتوسعهپایدار، یزد، دانشگاه پیام نور یزد.5- 1.
9- محمودی، امیر سعید. (1381). چالش های آموزش طراحی معماری در ایران. نشریههنرهایزیبا، 12، 79- 70.
10- Allan, E.G. (2013). Multimodal rhetorics in the disciplines: Available means of persuasion in an undergraduate architecture studio. Across the Disciplines, 10(2),1-25.
11- Ayersman, D. J. (1995). "Effects of Knowledge Representation Format and Hypermedia Instruction on Metacognitive Accuracy". Computers in Human Behavior, 11(3-4),533-555.
12- Brown, A. L. (1978). “Knowing When, Where and How to Remember: A Problem of metacognition”, In Glaser R. (Ed.). Advances in Instructional Psychology, Lawrence Erlbaum, Hillsdale,77-165.
13- Caballero, R. (2014). Thinking, drawing, and writing architecture through metaphor. Ibérica, 28, 155-180.
14- Flateby, T. (2009). Developments and changes resulting from writing and thinking assessment. Research and Practice in Assessment, (4), 15-16.
15- Flateby, T. (2010).A system for fostering and assessing writing and critical thinking skills. Assessment Update, 22(3), 1-16.
16- Flavell, J.H. (1976).“Metacognitive Aspects of Problem Solving”. In Resnick L. (Ed.). The Nature of Intelligence, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, 231-236.
17- Georghiades, P. (2004). “From the General to the Situated: Three Decades of Metacognition”. International Journal of Science Education, 26(3), 365-383.
18- Hannafin, M., Land, S., & Oliver, K. (1999). Open learning environments: Foundations, methods, and models. Instructional-design theories and models: A new paradigm of instructional theory (2),115-140.
19- Havenga, M., Breed, B., & Mentz, E. (2013). "Metacognitive and problem-solving skills to promote self-directed learning in computer programming: teachers’ experiences." SA-eDUC10, (2),1-14.
20- Jacobse A. E, Harskamp E. G. (2012). “Towards efficient measurement of metacognition in mathematical problem solving”. Metacognition Learning, 7,133–149.
21- Kirschner, P. A., Sweller, J., & Clark, R. E. (2006). Why minimal guidance during instruction does not work: An analysis of the failure of constructivist, discovery, problem-based, experiential, and inquiry-based teaching. Educational psychologist, 41(2), 75-86.
22- Kurt, M., & Kurt, S. (2017). Improving design understandings and skills through enhanced metacognition: Reflective design journals. International Journal of Art & Design Education, 36(2), 226-238.
23- Oda, C. W. (2015). The impact of dual-processing metacognitive scaffolding on architectural student writing.(Unpublished doctoral dissertation). University of Capella.
24- Paivio, A. (1990). Mental representations. Oxford, UK: Oxford University.
25- Sternberg R. J, Sternberg K. (2012). Cognitive psychology. Wadsworth: Belmont.
26- Wiseman, C. (2014). Writing architecture. San Antonio: Trinity University.
27- Wilson, J. 1998.Assessing Metacognition: Legitimizing Metacognition as a Teaching Goal. Reflect, 4 (1), 14-20.